reacties

Vind je het leuk om een reactie/review achter te laten? Dat kan via e-mail of via het contactformulier op de pagina: contact.


Het volgen van Pilateslessen stond al lange tijd op mijn verlanglijstje. Van huis uit ben ik niet opgegroeid met enige vorm van sport maar enkele jaren geleden begon ik met paardrijden. Wanneer je dit serieus doet is het een intensieve sport, maar, net als met zoveel sporten, gebruik je maar een beperkte groep spieren. Tel daarbij op een aanrijding en een paar stevige duikelingen van het paard. Pilates leek mij daarop een welkome aanvulling. Een work-out voor het hele lichaam, met nadruk op je basis (core) en aandacht voor balans en souplesse. Anderhalf jaar geleden op de sportschool naar twee kennismakingslessen van Trudy geweest. Er ging voor mij echt een wereld open; ik was verkocht! Sindsdien zijn de wekelijkse lessen van Trudy iets waar ik de hele week naar uit kijk en waar ik mijn agenda omheen plan. Trudy is gedreven, zeer kundig en heeft een enthousiaste en motiverende manier van lesgeven. De naam Pilates-flow gaat hier zeker op; de oefeningen volgen elkaar in een zeer vlot tempo op en zelf raak ik ook echt in “een flow”. Even nergens aan denken, gefocust op je lichaam en daarmee ook in een mentale flow. Aan het einde van de les het fijne gevoel van “echt iets gedaan” te hebben. Nieuwe energie opgedaan en steevast een zeer goede nachtrust.

Corrine



Na een jaar fitnestraining in de sportschool merkte ik dat mijn spieren korter waren geworden. Om mijn spieren weer soepel te maken besloot ik naar de Pilates lessen van Trudy te gaan. Dat is mij zo goed bevallen dat ik alweer anderhalf jaar Pilates lessen volg bij Trudy. Haar lessen zijn zeer goed in balans en de uitleg van de oefeningen is optimaal. Deze duidelijke uitleg maakt het mogelijk dat ik door alleen te luisteren de oefeningen kan uitvoeren. De les is een aaneenschakeling van klassieke pilates oefeningen waardoor er een pittige pilates workout ontstaat voor het gehele lichaam. Het resultaat is een sterk lichaam en soepele spieren. Ik vind Pilates een echte aanrader voor jong en oud. 

Trudy dankjewel voor de inspirerende lessen. 

Gerda


Met veel plezier volg ik sinds september 2018 de pilates lessen bij Trudy. Na een vervelende schouderblessure vorig jaar besloot ik, dat het tijd werd om serieuzer met mijn lijf om te gaan. Ik heb een kantoorbaan van 32 uur, daar moest iets tegenover komen te staan, mijn lijf werd steeds stijver. Het was even zoeken, uiteindelijk bevalt pilates mij het beste. Trudy geeft op een professionele, prettige manier les. Ze daagt je op een ontspannen manier uit. Ze legt alles goed uit, doet het allemaal duidelijk voor en houdt je goed in de gaten.In het begin waren er oefeningen bij, die ik lastig vond. Na een jaar merk ik dat ik veel verder kom, ik ben veel leniger geworden. Aangezien ik vier keizersneden heb gehad, waarbij de incisie verticaal is gezet, hebben mijn buikspieren het zwaar te verduren gehad. Bij de standaard buikspieroefeningen moet ik al snel afhaken, mijn lijf gaat protesteren. Bij de pilates lessen is er veel aandacht voor de buikspieren. Aangezien die bewegingen veel subtieler zijn opgebouwd houd ik dat gewoon vol. Ik ben zo enthousiast, dat ik inmiddels 3x per week pilates les volg. Ik voel me veel sterker en fitter dan een jaar geleden! 

Sportieve groet van Josée 

Reactie van Marjolijn

”Mijn man is ernstig ziek. Ik vind de Pilates les bij Trudy erg fijn. Ik ga elke week, het geeft me de kracht om door te gaan.”

In de spinning lessen hoorde ik al een aantal keer van verschillende mensen dat de pilates les van Trudy echt leuk en fijn zou zijn. Ik antwoordde dat ik dacht dat dat niets voor mij zou zijn. Toen besloot ik dat ik meer ging werken aan kracht en niet meer alleen maar cardio trainingen ging doen. Fitness heb ik meerdere malen geprobeerd maar daar werd ik niet gelukkig van. Trudy gaf me aan dat pilates ook als kracht training geschikt is. Dus ging ik toch maar een les proberen, al was ik nog steeds sceptisch. Tot mijn verbazing werd ik meteen erg enthousiast, omdat ik snel in een flow terecht kwam door de fijne muziek en door de prettige ontspannen manier waarop Trudy les geeft. De les vloog voorbij. Ik besloot meteen dat ik dit vaker ging doen omdat de lessen heel afwisselend zijn, het duidelijk snel effect heeft op de lenigheid en de spieren. Inmiddels doe ik dit nu 8 maanden. Eindelijk heb ik iets gevonden wat goed is voor de spieren, wat ik echt met veel plezier doe en waar ik steeds weer met een leeg hoofd vandaan kom. Bedankt daarvoor! 

Groetjes Marieke 


Ik ben heel enthousiast! Het is ontspannend maar je voelt ook dat het goed is voor je spieren en hele lijf. Ik merk aan mezelf dat ik minder stijf ben. Ook fijn dat je Pilates kunt doen als je een blessure hebt zoals hielspoor. Mijn enthousiasme komt ook zeker door de goede docente en de fijne sfeer tijdens de les.

Mireille


Pilatesles van Trudy is een bijzonder fijne ervaring. Trudy geeft in hoog tempo les met duidelijke instructies voor de groep en voor de individuele deelnemers. Het uur vliegt om en na afloop heb je een stevige workout gehad passend bij je eigen mogelijkheden.Trudy heeft humor, is gebrand op de juiste uitvoering van de oefeningen en werkt geconcentreerd en alert. Zo levert ze individueel maatwerk voor alle deelnemers. Wat mij het meest opvalt is dat Trudy liefde heeft voor pilates en liefdevol is in haar aandacht. Iedereen wordt echt gezien. En dat is fijn om te ontvangen.

Groet, Mirjam


Ruim een half jaar Pilates les gevolgd bij Trudy. Na twee maanden merkte ik al dat ik sterker en fitter werd. De oefeningen gingen steeds beter. Trudy is kundig in het aansturen van de oefeningen en ze let goed op dat iedereen naar zijn vermogen de oefeningen goed uitvoert. In zomer ben ik even gestopt omdat ik dan liever buiten sport. Maar in september ga ik zeker weer lessen volgen.

Babette


Ongeveer vier maanden geleden haalde m'n spinning maatjes me over een keertje mee te doen bij Trudy in de les. Ik was sceptisch maar wilde me niet laten kennen. Trudy wist eigenlijk gelijk iets bij me te raken waardoor ik besloot het een half jaar te gaan volhouden. Eens zien of het me wat zou opleveren. Inmiddels ben ik helemaal om, ga twee keer per week. En het is waar, ik voel mij veel beter in mijn lijf zitten, en het opstarten in de ochtend gaat niet langer gepaard met stijve stramme spieren of een vastzittende achillespees. Trudy is heel professioneel en deskundig, dat maakt dat je de grens durft op te zoeken. Maar ze is vooral heel erg aardig en positief. Kortom een aanrader wat mij betreft.

Ruud


3 jaar ben ik nu bezig met spinnen, heerlijk om te doen, toch ontbrak er iets het was te éénzijdig. Ik, toen 70 jaar inmiddels , kwam in contact met pilates en dacht direct, hier moet ik niets van hebben. Trudy zei ook direct, dan moet je het niet doen, maar je kan ook een paar lessen volgen en kijken hoe het je bevalt. Welnu na een paar lessen wist ik al dat het fantastisch is om te doen voor je lichaam, je spieren worden sterker. Trudy geeft zeer bekwaam les, heel rustig met een dosis humor helemaal goed. Nog een leuk en prettige aspect is dat wanneer je 's morgens opstaat: na zo'n pilates les ben je wat stijf en voel je dat je lichaam iets heeft gedaan wat buiten standaard is. Na 5 minuten is dat verdwenen en heeft het zich omgezet naar energie. Ik ben nu een klein jaar aan het pilatessen en wil het niet meer missen. 

Trudy bedankt. Carel


Ik ben begonnen met pilates bij Trudy omdat ik een schouderblessure had. Ik moet eerlijk toegeven dat ik er sceptisch tegenover stond. Veel te rustig en niet opzwepend genoeg voor mij, iemand die dat echt nodig dacht te hebben om te kunnen sporten. Nu ik een aantal weken verder ben kan ik het alleen maar iedereen aanraden (en niet alleen als je geblesseerd bent).Pilates maakt je lichaam sterker en door de begeleiding van Trudy die het op een hele rustige en prettige manier begeleidt ervaar je echt wat je met je lichaam allemaal kan!

Groet Nancy


De pilates lessen van Trudy zijn een erg prettige aanvulling op de high intensity sporten Spinning en Zumba die ik ook graag beoefen. Met mijn achtergrond van klassiek ballet en jazz ballet, jarenlang beoefend, merkte ik dat ik met alleen de cardiolessen, hoe fijn ook, toch een heel stuk miste in mijn trainingen. Door de pilates lessen werk je op een andere manier aan een  krachtig en soepel lijf.

Door de heldere oefeningen op rustgevende muziek, altijd heel divers uitgezocht door Trudy, maak je ook weer contact met je inner-self. Dus je komt geheel Zen de les uit. Voor mij als mantelzorger ook erg belangrIjk.

Jacqueline


Na 2 jaar intensief sporten, ben ik een paar maanden geleden me er van bewust geworden dat je ook op een andere manier goed voor jezelf kunt zorgen. Door pilates kwam ik er achter dat je spieren kunt opbouwen, sterker kunt worden, maar ook ontspannen en tot rust de les uitkomt. Voor mij is hier een ideale combinatie ontstaan tussen spinnen, Tone en pilates, waardoor ik me prettiger, meer ontspannen en toch doelen behaal.

Dankbaar tot dit inzicht, Diana


Na een aantal lessen Pilates, merk ik hoe mijn houding door betere spierkracht vooruit is gegaan. In een rustig tempo komen buik-, been- en rugspieren aan bod.

Trudy legt de oefeningen duidelijk uit en let goed op de juiste uitvoering ervan. Ze corrigeert waar nodig en wanneer je het niveau van de oefeningen niet aan kan, weet zij hulpmiddelen en aanpassingen waardoor je de oefeningen op jouw eigen niveau wel uit kan voeren.

Ik vind het een aanrader voor iedereen die een sterker en soepeler lichaam wil krijgen.

Met vriendelijke groet,

Ina


Reactie van Ine:

“!Ik vind de lessen een perfecte combinatie van pittige inspanning en een stukje ontspanning. En dan nog jouw energie er bij! Je gaat weer opgeladen naar huis!”



Van jouw wijsheid. Dankje. 
En van je les natuurlijk.
Petra